A Leier Hungária az előregyártás újabb szintjét lépte meg: így épül a vállalat töltőállomása
Új üzletággal bővült a Leier szortimentje, már előregyártott csarnokváz-szerkezetet is kínálnak.
Az újdonságokhoz hozzátartozik, hogy ma akár 9 méter magas kéregfalak gyártása sem okoz gondot a Leier számára, ráadásul ezek a kéregfalak akár 240 perces tűzállósági értékkel is bírhatnak. További egyedi megoldásuk az akár 30 méter hosszúsággal is gyártható feszített szelemenek. Nagy belmagasságú és nagy feszttávolsággal rendelkező csarnokra volt szükség A vállalat folyamatos növekedésével egyidejűleg a fuvarigények és a géppark állomány is terebélyesedik. Ugyanígy a kiszolgáló létesítményekre is hangsúlyt fektetnek, mára saját szervizük bővítése is szükségessé vált. Mindez a Leier Hungária Kft. jánossomorjai betonelemgyárának területén valósul meg saját beruházás keretében. Ezzel a telep az alábbi funkciókat fogja betölteni:
- kamionszerviz,
- targoncaszerviz,
- kamionmosó,
- üzemanyagtöltő állomás,
- karbantartó műhely
- és raktár.
Az új csarnok a Leier Hungária portfóliójához illeszkedően vasbeton szerkezetből valósul meg. Ehhez a Leier gyártotta kéregfalak, kéregfödémek és üreges födémek mellett az új üzletágként megjelenő, saját gyártású előregyártott csarnokváz-szerkezetet alkalmazzák. A szerkezet a következő elemeket tartalmazza.
- kehelynyakak,
- pillérek,
- feszített főtartók
- és feszített szelemenek.
A 140x25 méter alapterületű épületben kialakítanak egy 4 beállós töltőállomást, ahol egyszerre 4 kamion tud majd tankolni, a korábbi egy helyett. A kamionmosó beállása is bővül: egyről, kettőre növekszik, továbbá a kamionmosóhoz elengedhetetlen olajleválasztót is beépítenek (Leier LOL). A kamionszervizt 4 beállással látják el. A töltőállomás építéséről Takács Gábor, az előregyártott vasbeton szerkezetek üzletágvezetője elmondta, jelenleg már épül a csarnokváz-szerkezet, ezenkívül az összes pillér és az összes feszített szelemen a helyére került, továbbá az épületet merevítő vasbeton kéregfalaink beépítése is zajlik. Az üzletágvezető a projekt jellemzői kapcsán kifejtette, a gépjárművek méretéből adódóan nagy belmagasságú és nagy fesztávolsággal rendelkező csarnokra volt szüksége a vállalatnak. Ez azt jelentette, hogy 25 méter szélességet egyben kellett áthidalniuk, ám ennek megvalósítása nem okozott problémát az akár 30 méter hosszúsággal is gyártható feszített szelemenek alkalmazásával. „Mivel a műhely darupályával is rendelkezni fog, indokolt volt a nagy belmagasság megvalósítása. Az épület körítő falaihoz a nagy belmagassághoz igazodva több mint 9 méter magas Leier kéregfalakat építettünk be. Ahogyan korábbi projektjeinknél, úgy most is elmondhatjuk, az itt beépített vasbeton kéregfalak akár 240 perces tűzállósági értéket is elérhetnek” – fűzte hozzá Takács Gábor.